Personal Branding pro vojáky

04.05.2012 11:24

Osobní značka a jasný obraz sebe sama je předpokladem pro využití svého potenciálu.

V čem je největší rozdíl mezi úspěchem v armádě a úspěchem v civilním zaměstnání?

Úspěch v armádě je dosažen tím, že zapomente na svou individualitu; jen skrze úplnou obětavost a nezištnost můžete své zemi a kamarádům sloužit efektivně.  V situaci kdy jde o život není čas na vlastní potřeby, prostě jednáte podle toho, co je nejlepší pro tým a jednotku.

Avšak úspěch mimo armádu je dosažen úplně opačným přístupem. Vyčnívat z davu konkurentů o práci a o úspěch můžete jen přijetím své individuality a jedinečnosti.

Řekněme si tedy něco o personálním brandingu a co to znamená pro vojáka, který jde do civilu.

Co přesně je personal branding?

Personal branding je budování vlastní kariéry, nebo vlastního podnikání. Všichni máme nějaké vlastní nadání a dovednosti, takže cílem personálního brandingu je přeměnit tyto přednosti v něco co přináší zisk.

„Personal branding je proces kdy lidé a jejich kariéra jsou označeni jako brand = obchodní značka.Je to vytvoření výhod, předností, které se vztahují k dané osobě nebo jedinci. To obsahuje mimo jiné tělo, oděv, vzhled a znalosti, které vedou k nezapomenutelnému dojmu, který je unikátně rozlišitelný.“

https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_branding

Z definice vyplývají tři důležité věci:

Za prvé, personal branding je proces . . . Vyžaduje čas; neuskuteční se to přes noc. V armádě jste naprogramováni, abyste chtěli okamžitý výsledek a jde o okamžitou poslušnost. Vše má rychlé tempo. Personal branding nemá rychlé tempo, je o trpělivosti, rozhodnosti a důsledném dotažení věcí.

Za druhé, personal branding je o vytvoření výhody, která je unikátní pro vaši vlastní osobu. Nemusíte se obávat, že budete propuštěn, nebo že budete závislý na blahu velké firmy, protože VY jste závislý hlavně na sobě. Cílem personal brandingu je udělat vás výrazným, odlišným od ostatních a nezapomenutelným pro lidi, kterým sloužíte (váš zaměstnavatel, vaši zákazníci).

Za třetí, každý může založit svůj vlastní personal brand („značku“), etablovat se, udělat si jméno. . . Oblečení, přístup, vzhled, znalosti, talent a schopnosti – to všechno může být použito k založení vaší „osobní značky“. Garantuji, že máte v sobě něco, co ostatní lidé chtějí. Jen to musíte identifikovat a prezentovat světu.

Proč je personal branding důležitý pro vojáky na cestě do civilu?

Branding je dnes důležitější než kdykoli předtím. Velké společnosti to vědí, malé firmy to vědí a také to vědí individuální podnikatelé. Branding je o zajištění své pozice na trhu . . . Prodáváte něco, co nikdo jiný neprodává a děláte to tím, že prodáváte jinak a něco zvláštního. Např.: Klenotníci neprodávají snubní prsteny, prodávají lásku. Mercedes neprodává auta, prodává luxus a prestiž. Podobně, ať už si zvolíte jakýkoli typ zaměstnání, byznys, nebo projekt, budete to |VY, koho budete prodávat.

 Momentálně se nebojte co budete dělat, dělejte si jen starosti o to, jak si udělat personal brand a jak ze sebe udělat osobu, na kterou se nejvíc spoléhám. Personal branding vám nabízí bezpečí, flexibilitu a nezávislost. Nabízí vám šanci zvolit si osud a jít svou vlastní cestou.

Jako  „bývalý voják“ jste strávil víc než dost času posloucháním povelů a instrukcí. Teď je čas převzít velení nad vlastní budoucností.

Co můžete udělat hned teď?

Vzpomeňte si, personal branding je proces. Takže nečekejte, že vymyslíte svůj plán pro ex-vojenský život po přečtení jednoho článku. Bude to chtít čas, abyste udělal dobrý plán a bude to chtít čas, abyste dal plán do pohybu. Jsou ale tři věci, které můžete začít hned teď:

  1. Opusťte myšlenku, že je někdo nad vámi, nebo že máte pevné vazby na nějakou organizaci.
  2. Začněte myslet na sebe jako na unikát. Objevte svůj talent a unikátní vlastnosti. Prohrabte se svou osobností a najděte co vás odlišuje a co z vás dělá VÁS!
  3. Začněte věnovat pozornost značkám kolem vás. Když se díváte na televizi, nebo čtete časopis, nebo brouzdáte na internetu, čeho si všímáte co ostatní značky dělají, aby vytvořily výrazný dojem?

Debriefing

I když teď třeba ještě nemáte představu co je před vámi, jakmile sám sebe začnete posunovat od perspektivy sebe jako vojáka k perspektivě sebe jako „brandu=značky“, začnou se nápady množit. Už jen to, že jste dočetl tento článek a pochopil důležitost osobního brandingu vás posunulo o 1 krok vpřed.

Přeloženo z článku Curteze Riggse

 

Zpět